Installatörsappen
Registrera produkten och ge kunden fördelar


Ge kunden 10 års garanti
Du bör konfigurera kundens system i installatörsappen så att fjärrhjälp kan ges vid behov. Om du gör detta kan du också erbjuda kunden hela 10 års garanti på vattenskyddssystemet.
Waterguard erbjuder dig som installatör och dina kunder kundsupport dygnet runt, om något skulle hända. Genom att koppla upp kundens system i appen kan vi hjälpa kunden direkt – och du slipper onödiga samtal.
Så här gör du
Ladda ner Abralife-appen
Du måste först installera Abralife-appen och skapa ett installatörskonto. Appen är gratis och kan laddas ner från App Store eller Google Play. Klicka på "Sign up as installer" längst ner på första skärmen (1). Fyll i namn och e-postadress och läs igenom användarvillkoren.
Se hur du skapar ett installatörskonto i Abralife-appen
Lägg till projekt
Gå till "Installatörspanel" och klicka på "Lägg till projekt" (1). Ange sedan bostadens adress och H-nummer om tillgängligt (2) och klicka på "Nästa". Ange sedan bostadsinformation (om tillgänglig) och eventuellt referens till installationsorder (3). Klicka därefter på "Spara". OBS! Endast fält markerade med stjärna är obligatoriska att fylla i.
Anslut till Linkbox+
När projektet (bostaden) är tillagt kan du ansluta till Linkbox+. Klicka på "Lägg till" (4) och sedan "Fortsätt" (5). Du kan nu hitta Linkbox+ antingen via telefonens Bluetooth-anslutning (6a) eller genom att skanna QR-koden på Linkbox+ med telefonens kamera (6b).
När Linkbox+ identifierats får du en notis i appen. Klicka på "Anslut" (7). OBS! Om du har använt Bluetooth-sökning och hittat mer än en Linkbox+ kan du klicka på högtalarikonen för att identifiera rätt enhet. Detta får Linkbox+ att avge ett ljud.

Linkbox Pro har inbyggt SIM-kort
När du ska välja mellan Waterguard+ kit är det bra att veta att Pro-varianten har ett inbyggt SIM-kort och kräver ingen konfiguration för att ansluta till nätet. Uppkopplingen till internet och molntjänster sker automatiskt.
Den andra varianten måste anslutas till bostadens WiFi-nätverk.
Anslut Linkbox till WiFi
Klicka på "Anslut till Wi-Fi" (8a) och ange nätverksnamn och lösenord (9).
- Linkbox+ stöder endast anslutning till 2,4 GHz WiFi-nätverk
- Nätverksnamnet måste vara exakt, inklusive stora och små bokstäver
- Lösenordet måste anges korrekt
De flesta moderna routrar använder automatisk bandstyrning. Det betyder att routern själv väljer rätt frekvens för enheten. Om du inte har bandstyrning ser du två nätverksnamn – ett för 5 GHz och ett för 2,4 GHz. Då måste du skriva in namnet på 2,4 GHz-nätverket i Abralife-appen för att uppkopplingen ska lyckas.
Om inget Wi-Fi-nätverk finns tillgängligt kan du använda din mobiltelefons internetdelning (hotspot) för att registrera enheten på nätet (8b).
Guide för hotspot-anslutning: Hotspot-anslutning
Full kontroll över pågående och slutförda installationer
Du kan enkelt använda appen både för att styra ditt eget Abra-hem och för att hålla koll på pågående och slutförda installationer. I appen har ett projekt som skapats antingen statusen "pågående" eller "överfört". Ett pågående projekt representerar ett system som är aktiverat men ännu inte kopplat till ett Abra-hem (bostadsägarens konto). Ett överfört projekt betyder att systemet är kopplat till bostadsägarens konto och har överlämnats till hens Abra-hem.
Vår kundservice är öppen 24/7
När du installerar Waterguard-produkter hos en kund kan du informera dem om att de har tillgång till omedelbar hjälp dygnet runt, 365 dagar om året, om vattnet är avstängt eller om det uppstår andra problem med systemet. Det innebär snabbare hjälp för kunden och färre samtal till dig som rörmokare.
De flesta felsituationer kan husägaren själv lösa genom att titta på våra instruktionsfilmer eller läsa våra hjälpartiklar. All relevant information finns samlad på webbplatsen. Om det inte räcker kan kunden ringa +47 23 11 56 60 för vidare hjälp.
